Avui com cada matí he fet el passeig matinal pels carrers del centre de Vilafranca, i m’ha fet somriure percebre l’olor d’estiu. Cada estació te la seva olor, l’estiu fa olor de fruita madura, de foc de revetlles i coets, de “aftersun” i de sal de mar, d’aquell llibre nou, que ara, en menys presses, podràs concentrar-te i fer una bona lectura, de gessamí i herba seca.
L’estiu és temps per a vacances, per a buidar, per a pensar, per a conversar, per a descansar, és temps per a tot allò que tu vulguis.
Gaudint del passeig i olorant l’estiu he recordat el meu article del 3 de Vuit, del dia 28 de Juny del 2013, i que tot seguit transcric per a que puguis llegir de nou:
Dedicar temps a les converses, per segons quins ulls miren, pot semblar temps innecessari. En una època del nostre país va corre la frase “fets no paraules”, com si les paraules no fossin importants.
Últimament un gran nombre de persones watzepeem. Quasi bé tothom anem caient. Watzepear un nou verb, una nova paraula a afegir en el nostre diccionari. Eines d’ acció-reacció, eines que al ser de resposta rapida continuen alimentant el nostre estrès diari, i el cultiu de judicis (ens dona informació de quin dia i hora s’ha connectat per ultima vegada el nostre contacte, i si ha llegit o no el nostre missatge).
“És fantàstic, guanyem un munt de temps”- ens diem a nosaltres mateixos. I que fem d’aquest temps que guanyem? Sovint, la resposta a aquesta pregunta no es : Relaxar-nos al sofà, prendre el sol a la gandula, descansar … sinó que és: aprofito per fer…….
Fer, fer i més fer sense parar un moment de desocupar-nos.
Les sessions de Coaching ens poden ajudar en moments d’estrès diari, i en els que no aconseguim desocupar-nos. A més són espais de conversa que conviden a la reflexió, a obertura de noves possibilitats per a fer accions diferents.
La conversa tant verbal com a no verbal, és la eina que utilitzem els Coaches Ontològics en els processos amb els clients. L’acció de conversar és una activitat que constantment fem tothom, des de que ens llevem fins que anem a dormir, per tant és una acció prou important com per no tenir-la en compte.
Amb un procés de Coaching podem descobrir altres maneres de comunicar-nos, i dedicar-hi més temps a les converses. Amb el llenguatge tenim la capacitat de transformar el nostre entorn, el nostre món, el llenguatge no és només descriptiu sinó que també es generatiu.
Bon estiu!
Versión en castellano.
Hoy como cada mañana he hecho el paseo matinal por las calles del centro de Vilafranca, y me ha hecho sonreír percibir el olor de verano. Cada estación tiene su olor, el verano huele a fruta madura, a fuego de verbenas y cohetes, a “aftersun” y a sal de mar, a aquel libro nuevo, que ahora, con menos prisas, podrás concentrarte y hacer una buena lectura, de jazmín y hierba seca.
El verano es tiempo para vacaciones, para vaciar, para pensar, para conversar, para descansar, es tiempo para todo lo que tú quieras.
Disfrutando del paseo y oliendo el verano he recordado mi artículo del 3 de Vuit, del dia 28 de Junio de 2013, que a continuación os transcribo para que puedas leer de nuevo:
Dedicar tiempo a las conversaciones, para según qué ojos miran, puede parecer tiempo innecesario. En una época de nuestro país corrío la frase “hechos no palabras”, como si las palabras no fueran importantes.
Últimamente un gran número de personas watzepeamos. Casi todos vamos cayendo. Watzepear un nuevo verbo, una nueva palabra a añadir en nuestro diccionario. Herramientas de acción-reacción, herramientas que al ser de respuesta rápida continúan alimentando nuestro estrés diario, y el cultivo de juicios (nos da información de qué día y hora se ha conectado por última vez nuestro contacto, y si ha leído o no nuestro mensaje).
“Es fantástico, ganamos un montón de tiempo” – nos decimos a nosotros mismos. ¿Y que hacemos con este tiempo que ganamos? A menudo, la respuesta a esta pregunta no es: Relajarnos en el sofá, o tomar el sol en la tumbona, o descansar … sino que es: aprovecho para hacer …….
Hacer, hacer y más hacer sin parar un momento de desocuparnos.
Las sesiones de Coaching nos pueden ayudar en momentos de estrés diario, y en los que no conseguimos desocuparnos. Son espacios de conversación que invitan a la reflexión, a la apertura de nuevas posibilidades para realizar acciones diferentes.
La conversación tanto verbal como no verbal, es la herramienta que utilizamos los Coaches ontológicos en los procesos con los clientes. La acción de conversar es una acción que constantemente hacemos todas las personas, desde que nos levantamos hasta que nos acostamos, por lo tanto es una acción bastante importante como para no tenerla en cuenta.
En un proceso de Coaching podemos descubrir otras maneras de comunicarnos, y dedicar más tiempo a las conversaciones. Con el lenguaje tenemos la capacidad de transformar nuestro entorno, nuestro mundo, el lenguaje no es sólo descriptivo sino que también es generativo.
Feliz verano!
Nice blog thankks for posting
M'agradaM'agrada